Lopende Expositie

Portretten in de Villa

De Heerder Historische Vereniging heeft voor de komende periode weer een bijzonder mooie expositie samengesteld. Op donderdag  3 mei zal om 16.00 uur zal de nieuwe zomer expositie door de markante Heerdenaar Jan van Leeuwen worden geopend.

In Villa Jacoba zal een zeer grote galerij met portretten van bekende Heerdenaren te zien zijn. Portretten geschilderd door o.a. Jan Kleintjes, Theo Genemans, Jan Langevoord en Hedwig Kleintjes-van Osselen zullen in de Villa te bewonderen zijn.

Het mooie van al deze markante portretten is dat de meeste Heerdenaren wel bekend zijn. De ogen van o.a. Kees Genemans, Rombout van Riemsdijk, Coba Klomp en vele andere kijken je indringend aan.

Het Heerder Historisch Museum heeft in de loop van de jaren vele van deze prachtige portretten uit schenkingen ontvangen of heeft ze zelf aangeschaft omdat ze zeer waardevol zijn voor de geschiedenis van Heerde. Iedereen wordt uitgenodigd om de komende maanden te komen kijken naar deze door Herman de Graaf samengestelde expositie.

Voor het publiek zal de expositie tijdens de openingstijden te bezoeken zijn.

Villa Jacoba, Dorpsstraat 55 8181HN Heerde

Dinsdag 10-12 uur en 14-16 uur/ donderdag 10-12 uur / vrijdag 14-16 uur / zaterdag 14-16 uur

Informatie www.heerderhistorischevereniging.nl

De expositie loopt van 4 mei  t/m 11 augustus 2018, (foto van Rombout van Riemsdijk)

We hopen u allen in Villa Jacoba te mogen begroeten de tentoonstelling is gratis te bezoeken.

Bezoekadres: Villa Jacoba Dorpsstaat 55 te Heerde.

De Vila is op dinsdag van 10-12 en van 14 tot 16 uur, op donderdag van 10-12 uur op vrijdag van 14-16 uur en zaterdag van 14-16 geopend.