120 jaar Koninklijk Fanfarekorps Wilhelmina

Op zaterdag 1 december is de nieuwe expositie “Wilhelmina” 120 jaar Fanfarekorps door Henri Gelderman voorzitter van Wilhelmina op muzikale wijze om 14.00 geopend.

Het is een bijzondere opening geworden waarin de muziekinstrumenten de boventoon hebben gevoerd. De geschiedenis van Wilhelmina is in 1898 begonnen, toen in september Nederland feest vierde ter gelegenheid van de inhuldiging van Koningin Wilhelmina wilde Heerde het ook muzikaal vieren alleen er was nog geen muziekkorps in Heerde en iedereen was aangewezen op de “Eper Harmonie” . De heren Zimmerman en Hofs namen toen het besluit om een Muziekkorps op te richten en welke naam paste toen beter dan “Wilhelmina”

De tentoonstelling zal de gehele geschiedenis van Wilhelmina vanaf de oprichting in 1998 tot en met nu laten zien. Veel foto’s zullen alle historische belevenissen laten zien, er zullen natuurlijk prachtige oude instrumenten hangen, uniformen, medailles, prijzen en vaandels zullen de zalen van het Heerder Historische Museum vullen.

Het archief van Wilhelmina zorgt voor veel mooi voorwerpen en zal voor velen weer een feest van herkenning zijn. Het korps heeft momenteel ruim 70 spelende leden die samen de verschillende orkesten vullen, daarnaast is er een percussie groep en zijn er jeugdopleidingen actief.

Natuurlijk bent u van harte uitgenodigd om de expositie in het Heerder Historisch Museum te bezoeken. De expositie is geopend tot 16 februari 2019

Bezoekadres: Villa Jacoba Dorpsstaat 55 te Heerde.  De Villa is op dinsdag van 10-12 en van 14 tot 16 uur, op donderdag van 10-12 uur op vrijdag en zaterdag van 14-16 geopend.

De expositie is geopend tot 16 februari 2019

Villa Jacoba, Dorpsstraat 55 8181HN Heerde

Dinsdag 10-12 uur en 14-16 uur/ donderdag 10-12 uur / vrijdag 14-16 uur / zaterdag 14-16 uur

Informatie www.heerderhistorischevereniging.nl

We hopen u allen in Villa Jacoba te mogen begroeten de tentoonstelling is gratis te bezoeken.

Bezoekadres: Villa Jacoba Dorpsstaat 55 te Heerde.