Lege weilanden rond Heerde

Op donderdag 14 maart is de nieuwe expositie “Lege weilanden rond Heerde” door Dick de Witte voorzitter van het Heerder Historisch Museum samen met Iet Erdmann worden die de inrichting van de expositie heeft gedaan.

Iet Erdmann heeft de opbouw en inrichting van de exposities overgenomen van Herman de Graaf  en start nu met een prachtige tentoonstelling die laat zien hoe in de afgelopen jaren de weilanden rondom Heerde steeds leger zijn geworden. Vanwege economische redenen zijn veel boeren overgegaan op een nieuwe manier van werken. Door deze werkwijze zijn steeds meer weilanden leeg gebleven.

Met veel foto’s en schilderijen laat de expositie zien hoe de omgeving er nu uit ziet en hoe het vroeger was.

Er zijn een aantal prachtige schilderijen van het Voerman Museum in Hattem in bruikleen gekregen en een bijzondere foto expositie van Berend Jan Stijf.  Naast de afbeeldingen van de weilanden zijn de vitrines gevuld met allerlei spullen die te maken hebben met vroegere tijden op de boerderij. Er zijn foto’s van de coöperatie in Hoorn en van de Melkfabriek in Heerde.

Natuurlijk bent u van harte uitgenodigd om de expositie in het Heerder Historisch Museum te bezoeken. De expositie is geopend tot 25 mei 2019

Bezoekadres: Villa Jacoba Dorpsstaat 55 te Heerde.  De Villa is op dinsdag van 10-12 en van 14 tot 16 uur, op donderdag van 10-12 uur op vrijdag en zaterdag van 14-16 geopend.

We hopen u allen in Villa Jacoba te mogen begroeten de tentoonstelling is gratis te bezoeken.

Bezoekadres: Villa Jacoba Dorpsstaat 55 te Heerde.