Exposities

Lege weilanden rond Heerde

Op donderdag 14 maart is de nieuwe expositie “Lege weilanden rond Heerde” door Dick de Witte voorzitter van het Heerder Historisch Museum samen met Iet Erdmann worden die de inrichting van de expositie heeft gedaan.

Iet Erdmann heeft de opbouw en inrichting van de exposities overgenomen van Herman de Graaf  en start nu met een prachtige tentoonstelling die laat zien hoe in de afgelopen jaren de weilanden rondom Heerde steeds leger zijn geworden. Vanwege economische redenen zijn veel boeren overgegaan op een nieuwe manier van werken. Door deze werkwijze zijn steeds meer weilanden leeg gebleven.

Met veel foto’s en schilderijen laat de expositie zien hoe de omgeving er nu uit ziet en hoe het vroeger was.

Er zijn een aantal prachtige schilderijen van het Voerman Museum in Hattem in bruikleen gekregen en een bijzondere foto expositie van Berend Jan Stijf.  Naast de afbeeldingen van de weilanden zijn de vitrines gevuld met allerlei spullen die te maken hebben met vroegere tijden op de boerderij. Er zijn foto’s van de coöperatie in Hoorn en van de Melkfabriek in Heerde.

De expositie is geopend tot 25 Mei 2019

Villa Jacoba, Dorpsstraat 55 8181HN Heerde

Dinsdag 10-12 uur en 14-16 uur/ donderdag 10-12 uur / vrijdag 14-16 uur / zaterdag 14-16 uur

Informatie www.heerderhistorischevereniging.nl

We hopen u allen in Villa Jacoba te mogen begroeten de tentoonstelling is gratis te bezoeken.

Bezoekadres: Villa Jacoba Dorpsstaat 55 te Heerde.