Exposities

De Expositie zaal
De Voorkamer

Marchienus Plat

Komende maanden tot 27 januari is in het Heerder Museum ”Villa Jacoba” weer een prachtige expositie te zien. Eigenlijk zijn het 2 elkaar aanvullende exposities.

In de grote zaal zijn bijzondere merklappen van Afke Wullink en haar cursisten al deze merklappen hebben het thema Kerst en Winter. In 1977 is Afke begonnen met het geven van cursussen Merklappen maken. De vele cursisten hebben de meest prachtige werken gemaakt en een kleine selectie is nu in deze tentoonstelling te zien.

Voor veel makers van merklappen is de kerst en winter de periode waarin de merklappen worden gemaakt. En dus zie je die prachtige stille periode ook op veel merklappen terug komen.  Met sneeuwpoppen, met kerstwensen en kerstbomen maar ook zie je winterse boerderijen en huizen op de merklappen. De tentoonstelling wordt aangevuld met verschillen Quilt met een winters tafereel.

In de voorkamer zijn de bijzondere schilderijen van Marchienus Plat te zien. Marchienus heeft een 2e schenking aan het Heerder Museum gedaan. De 15 schilderijen die nu in de voorkamer worden geëxposeerd zijn allen met een winterse uitstraling. Marchienus heeft afgelopen voorjaar ook een 1e schenking gedaan waarin alle schilderijen zaten die een Heerder gebouwen laten zien.  De beide expositie ruimtes zijn helemaal in kerstsfeer gebracht met prachtige gedekte tafels, kerstbomen en veel kerstverlichting.

We nodigen u allen van harte uit om deze bijzondere exposities te komen bekijken. Het Heerder Historisch Museum in Villa Jacoba is op dinsdag van 10-12 en van 14 tot 16 uur, op donderdag van 10-12 uur op vrijdag van 14-16 uur en zaterdag van 14-16 geopend.

Meer info kunt u vinden op de website van de HHV www.heerderhistorischevereniging.nl